Strona główna PokerStars
Sit & Go - Wprowadzenie

Sit & Go - definicja

Sit & Go to rodzaj turniejów pokerowych, w których gra określona liczba graczy (artykuł ten omawia 9-os. turnieje Sit & Go No Limit Hold'em rozgrywane na PokerStars w standardowym tempie) i które rozpoczynają się, gdy zarejestruje się ostatni z wymaganych uczestników. Pulę nagród tworzą wpłacone wejściówki. Za pierwsze miejsce otrzymuje się 50% całkowitej puli, za drugie - 30%, a za trzecie - 20%. Gracze otrzymują na starcie po 1500 żetonów, a zakłady w ciemno rosną co 10 minut.

Zalety turniejów Sit & Go

Odkąd Chris Moneymaker wygrał Główny Turniej WSOP w 2003 roku i rozpoczął pokerowy boom, turnieje Sit & Go zyskały ogromną popularność i stały się jedną z najchętniej wybieranych form gry przez Internet. A stało się tak z kilku powodów:

  • Są dostępne każdego dnia o dowolnej porze.
  • Nie trzeba długo czekać na ich rozpoczęcie.
  • Nie trzeba na nie poświęcać 4 czy 6 godzin gry (w przeciwieństwie do turniejów wielostolikowych - MTT).
  • Duży procent graczy zajmuje płatne miejsca (około jednej trzeciej), podczas gdy w dużych turniejach jest to zwykle ok. 10%.
  • Stanowią dobry trening do innych gier No Limit Hold'em - ze względu na rosnące zakłady w ciemno i różnorodność sytuacji, z którymi trzeba sobie radzić.
  • W przeciwieństwie do gier stolikowych, stały, niski poziom wpisowego, np. $1,20, sprawia, że są one szczególnie przystępne i dogodne dla graczy z ograniczonymi funduszami na grę.


 

Wprowadzenie do tej serii artykułów

Prezentowane pięć artykułów bazuje na ebooku "Let's play poker" napisanym przez zawodowego pokerzystę - LEE NELSONA. Całą tę publikację udostępniamy użytkownikom PokerStars Schoola za darmo - POBIERZ. Są one przeznaczone dla użytkowników IP, którzy ukończyli już kursy: podstawowy i zasadniczy.

Ich celem jest przedstawienie prostych w zastosowaniu strategii gry w turniejach typu Sit & Go na najniższych stawkach (do 11$ wpisowego), które nie wymagają posiadania wieloletniego doświadczenia w grze.

Ręce startowe zostały pogrupowane w kilka kategorii (szczegóły poniżej), a do każdej sytuacji dopasowano poradę, biorąc pod uwagę ilość posiadanych żetonów, pozycję i zagrania przeciwników.

Artykuł 2 poświęcony jest początkowej fazie turniejów Sit & Go, na poziomach 1-3. Artykuł 3 pokaże Ci, jak przetrwać środkową fazę turnieju, czyli wg definicji poziomy 4-5, przy minimum 5 graczach nadal w grze. Artykuł 4 uczy, jak zachowywać się, gdy nadchodzi bubble, czyli przełomowy moment turnieju, kiedy tylko jeden gracz musi odpaść, by pozostali zajęli płatne miejsca.

A na końcu znajdziesz wskazówki, jak grać w trzy, a potem dwie osoby - artykuł 5.

Kategoryzacja rąk startowych w grze przed flopem

W artykułach poświęconych turniejom Sit & Go przy poradach odnośnie gry przed flopem będziemy odwoływać się do wymienionych poniżej kategorii rąk startowych. Pamiętaj, że wszystkie sugerowane posunięcia odnoszą się do wskazanej lub wyższej grupy kart. Na przykład, w kategorii 8 zawierają się nie tylko karty wymienione w punkcie "kategoria 8", ale także te z kategorii 1-7. Karty, które nie zostały wyszczególnione w ramach kategorii 1-8, nie powinny być rozgrywane, chyba że zostaną konkretnie wskazane w którymś z artykułów.

Zalecamy nauczenie się poniższych kategorii na pamięć, by nie musieć zaglądać do "ściągi" podczas gry (s=suited=w tym samym kolorze; o=offsuited=w różnych kolorach).

Kategoria 1: AA, KK;

Kategoria 2: QQ, AKs, AKo, JJ;

Kategoria 3: AQs, AQo, TT, 99;

Kategoria 4: AJs, KQs, 88, 77;

Kategoria 5: AJo, ATs, ATo, KQo, KJs, 66, 55;

Kategoria 6: A9s-A2s, KJo, KTs, QJs, QTs, JTs, 44, 33, 22;

Kategoria 7: A9-A2, KTo, QJo, QTo, JTo, T9s, 98s, 87s, 76s, 65s, 54s;

Kategoria 8: K9s, K9o, K8s, K8o, Q9s, Q8s, J9s, T8s, T9o, 97s, 98o, 86s, 87o, 75s, 76o, 64s;

Kategoryzacja kart w grze po flopie

Powiązanie przedstawionego niżej podziału układów kart ze względu na ich siłę z prostymi poradami odnośnie gry pomoże uniknąć poważniejszych błędów.

Należy pamiętać, że prezentowane wskazówki są uproszczonymi schematami i przy większym doświadczeniu w grze należy je uzupełniać mniej oczywistymi rozwiązaniami.
 


Mocny gotowy układ:
Najwyższa para z najwyższym kickerem, para wyższa od kart ze stołu, dwie pary, trójka, strit, kolor, ful, czwórka, poker, poker królewski.
Przykład: do na stole

Średni gotowy układ:
Najwyższa para z dobrym lub średnim kickerem
Przykład: do na stole

Słaby gotowy układ:
Najwyższa para z niskim kickerem, środkowa para z dobrym kickerem, para na ręce przy jednej wyższej karcie na flopie.
Przykłady: do na stole; do na stole; do na stole

Mocny ciąg (draw):
Draw do koloru z dwoma kartami na ręce wyższymi od kart na stole, połączenie ciągu do strita i koloru, połączenie pary i ciągu do koloru lub pary i ciągu do strita na dwie strony.
Przykłady: do na stole; do na stole; do na stole

Średni ciąg (draw):
Draw do koloru, ciąg do strita na dwie strony, ciąg do strita przez środek z dwoma kartami na ręce wyższymi od kart ze stołu.
Przykłady: do na stole; do na stole; do na stole

Słaby ciąg (draw):
Draw do strita przez środek, środkowa para ze średnim lub niskim kickerem, niska para.
Przykłady: do na stole; do na stole; do na stole

Podsumowanie

  • Sit & Go to turnieje, które rozpoczynają się, gdy zbierze się wymagana ilość graczy.
  • Struktura nagród to 50%/30%/20%, a ciemne zwiększają się co 10 minut.
  • Zalety: duża dostępność, ograniczony czas trwania, dobre do ćwiczenia gry w No Limit Hold'em.
  • Nasze artykuły zawierają proste strategie dla początkujących.
  • Kategorie segregujące wg wartości karty w grze pre-flop i post-flop w połączeniu z sugestiami ich rozgrywania w różnych sytuacjach pomogą Ci radzić sobie w różnych fazach turniejów Sit & Go.

X Informacje o plikach cookie

Żeby lepiej korzystało Ci się z naszej strony, na Twoim komputerze umieszczamy pliki cookie. Ustawienia tych plików możesz zmienić w dowolnym momencie. Jeśli tego nie zrobisz, uznamy, że wyrażasz zgodę na ich przechowywanie.